Gyönyörűen debütált a Hungarian Wine Summit

Gyönyörűen debütált a Hungarian Wine Summit

Először rendezte meg az Agrármarketing Centrum a Hungarian Wine Summitot, az első olyan magyar boros rendezvényt, ami a nagy nemzetközi borvásárok rendszerében gondolkodik, és célja kifejezetten a magyar bormarketing szakmai segítése.
A Hungarian Wine Summit az idei SIRHA kísérőrendezvénye volt, ezért a hazai és nemzetközi gasztronómia közönségét is azonnal elérte, a borszakmai közönséget pedig professzionális eszközökkel célozták meg. A borászok körében máris HWS-nek becézett (a becézés pedig nagyon jó jel!)  rendezvényre közel száz külföldi szakembert, kereskedőt és szakírót (a szakzsargonban wine professionalt) hívtak meg, és láttak vendégül közel egy héten át, igen szoros, borvidékeken átívelő menetrenddel.

A study tour-ok csúcsa a Hungarian Wine Summit szerdai napja volt, ahol a Hungexpo A csarnokában, a Bocuse d’Or első európai döntőnapjával párhuzamosan a HWS vendégei egyszerre találkozhattak több mint 80 magyar borászat kínálatával, és kóstolhattak a tematikus mesterkurzusokon.
Az eseményt saját pultból kísértük figyelemmel és a Borjour Magnum után egy hónappal, leülepedett tapasztalatokkal a hátunk mögött nem győztünk elismerően csettintgeni!
A magyar borok végre méltó, egységes és professzionális kiállítási körülmények között csilloghattak, a szervezők pedig minden olyan részletre odafigyeltek, ami engedte, hogy csillogjanak is. Hatalmas, de láthatatlan háttérmunkával biztosították, hogy a vendégek valóban csak a borokra és a borászokra figyeljenek – a borászok pedig örömmel vették nagyon komolyan a lehetőséget. A pultokban javarészt személyesen a pincészetek tulajdonosai álltak, és mutatták be a legjobb tételeiket, sokszor a debütáló újdonságaikat.
A közönség pedig már csak a megjelenés minősége miatt is azonnal magáénak érezte a koncepciót, miszerint ez szakmai rendezvény, ami kifejezetten a személyes kapcsolatteremtésről és üzletkötésről szól – nem pedig a borok adta felszabadultságról, aminek más, kifejezetten erre hivatott rendezvények adnak helyet.

A rendezvény pedig hiánypótló: ahogy Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője fogalmazott:

„A cél, hogy hazai pályán nyerjük meg a magyar borok nemzetközi bormarketing-meccsét!”

És valóban: nyilván rendkívül fontos, hogy a magyar borok a nemzetközi szakvásárokon is ott szerepeljenek, ám a hatalmas médiazajból saját, megfelelő színvonalú fórumon lehet igazán kitűnni. Nagyon reméljük, hogy az első Hungarian Wine Summit valóban hagyományteremtővé válik, és hamarosan valódi konkurenciát jelent a nagy nemzetközi borvásároknak – az elsőt tekintve minden lehetőségük megvan rá!

Borász Partnereink