Ruhára az új Tiffán Ede-címkékkel!

A Tiffán Pincészet új classicus-sorozata

Ruhára az új Tiffán Ede-címkékkel!

Megújult a Tiffán Ede Pincészet arculata: minden borcsalád új címkét kapott és ezzel a legelegánsabb megjelenésű magyar borok közé kerültek. A tervezési fázis ebben az esetben sem volt egyszerű: az új címkéknek úgy kell sugallniuk a belső tartalmat és a család hagyományait, hogy közben megfeleljenek a mai ízlésnek és kitűnjenek a “bortengerből.”

Kihívás volt, hogy nemes hagyományainkat maximálisan tiszteletben tartva újítsuk meg boraink arculatát. Tudatosan ápoljuk a régi fajtákat, mint a lágy, könnyű és bársonyos portugiesert, viszont rendkívül nagy hangsúlyt fektetünk a cabernet franc fajtára és annak házasításaira, ami Villány egyedülállóságát, kivételes termőhelyét képes nemzetközi viszonylatban versenyképesen bemutatni. Jó bornak is kell a cégér, azonban a legfőbb szempont a kezdetek óta a borok minősége volt, és ezzel soha nem kötöttünk kompromisszumot. Az új címkék célja, hogy finoman súgjon a jelen lévő tartalomról.” – mesélte ifj. Tiffán Zsolt.

A sorozatok 

Mostantól négy borsorozatba rendeződik a kínálat: a könnyű, gyümölcsös, friss alapborok, tehát a fehér, a rosé, a Portugieser és az Immortal színes címkét kaptak.
A classic borok, mint a Cabernet Sauvignon, Merlot, vagy Principium és Lucia visszafogottan jelennek meg fehér háttérrel: ez az a sorozat, amivel a legtöbben találkoznak a fogyasztók közül és a személyes véleményünk szerint ezek a címkék lettek a legszebbek: a stilizált szőlőtőke arany leveleit tényleg selyemruhára kívánná az ember.
A prémium borok teljesen letisztult formában fejezik ki eleganciájukat, hogy semmi felesleges ne vonja el a figyelmet a belső nagyságról.
A negyedik szinten pedig a kis palackszámú tételek, érdekességek kaptak helyet: ezek az ínyencségek kizárólag a pincészetben, vagy a gasztronómiában kerülnek majd értékesítésre: ilyen a Kadarka, a Syrah, a Kisburgundi és a Kékfrankos. Ezeken a palackokon a kis tételt egy ellenállhatatlan kiscsibe jelzi – amit szintén nagyon szívesen hordanánk.

Az új arculat elemeit Králik Péter grafikus tervezte: az eredeti logót megőrizve újította meg a borok megjelenését. A szignóhoz hasonlító logó a hagyományokra utal: a Tiffán család 1746 óta, 11 generációt átölelően készít borokat a villányi borvidéken. Tiffán Edének nagy szerepe volt a rendszerváltás után a magyar bor minőségi újjáéledésének és villányi kollégáival együtt a helyi borturizmus alapjait is lefektette. Mindkét unokája, ifj. Tiffán Zsolt és Balázs is elkötelezte magát a családi borászat folytatása mellett.

 

Borász Partnereink